Fitness cvičební plán

PRSTOVÉ BOTY VIBRAM FIVEFINGERS PRO ZDRAVÉ NOHY

Fitness cvičební plán

Dosáhli jste určitého věku, ale odmítáte se na to cítit. Nebo jste si dali předsevzetí, které jste odhodlaní dodržet (tentokrát doopravdy)? Možná jenom chcete zapůsobit na srazu své bývalé třídy.

Ať už jsou vaše důvody začít s cvičením jakékoli, pravděpodobně přesně víte, čeho chcete dosáhnout: snížit cholesterol o 20 bodů, zhubnout o 5 kilo nebo o dvě velikosti.

Jak ale začít?

Stacey Lei Krauss, vedoucí fitness poradkyně Vibram FiveFingers, pro vás má na začátek radu:

“Udělejte si plán: určete si, jak budete cvičit, kdy a jak dlouho.”

Tato slova jsou více než rada. Jsou základem každého úspěšného tréninkového plánu.

1. Jak budete cvičit.

Než začnete posilovat s činkou dvakrát těžší než vy sami, běhat půl-maraton nebo se zapíšete na roční kurzy pilates, měli byste si najít typ cvičení, který vám nejlépe vyhovuje.

Další rada Stacey Lei Krauss: neneste všechnu tíhu na svých ramenou. Vyhledejte pomoc ostatních.

„Mnoho lidí je nervózních, když začíná s cvičením. Protože zkrátka nevědí, jak začít. Pro začátek doporučuji osobního trenéra.“

Nemluvíme tady o žádném závazku na celý život. Stačí pár lekcí, které vám pomohou si uvědomit, jakým způsobem nejlépe dosáhnout svých cílů.

„Přidat se do skupinového kurzu je taky skvělé“, pokračuje Stacey Lei Krauss. „Pravděpodobně jich budete muset vyzkoušet několik, než najdete „ten pravý“ pro vás.“

Hledáte finančně a časově méně náročnou možnost? Nedávná studie ohledně fitness provedená Vibram ukazuje, že 62 % profesionálních trenérů doporučuje internetové fitness komunity a fóra. Dalších 48 % upozorňuje je na názorná tréninková videa internetové stránky fitness časopisů jako další skvělý způsob nastartovat svůj nový trénink.

2. Kdy budete cvičit.

Jedna z nejčastějších překážek úspěšného začlenění cvičení do našeho běžného života je čas. Přiznejme si, že ho nikdy není nazbyt.

Pokud to ale se zdravou změnou myslíte vážně, existují i způsoby, jak cvičení rychlé vmáčknout i do hektického dne. Stačí si to naplánovat.

„Zapište si data a časy do kalendáře – a dodržte je. Pokud máte nedostatek času, měli byste do svého programu zahrnout jednotlivé krátké cviky. Zkuste například minutu kliků hned, jak vstanete z postele, 20 rychlých sklapovaček před obědem, kilometr běhu po práci."

Fitness cvičební plán
Nemáte čas na posilovnu? Začnete svůj den minutou kliků.

3. Jak dlouho budete cvičit.

Závěrečná rada Stacey Lei: postupujte pomalu. Tato rada je stejně důležitá jako přehlížená. 73 % trenérů v našem výzkumu přiznalo, že pomalý postup je nejvíc ignorovanou radou, kterou svým svěřencům dávají.

Neexistuje spolehlivější způsob, jak okamžitě pohřbít svoje nově nalezené nadšení, než patnáctikilometrovým sprintem nebo dvouhodinovým posilováním hned první den. Předčasná příliš velká námaha přetěžuje vaše tělo a nechává ho více náchylné k nataženým či natrženým svalům a šlachám a dalším zraněním. Navíc vás může snadno naplnit frustrací a pochybnostmi. To není nejlepší způsob, jak začít s cvičením.

Určete si realistický časový rámec pro svoje cvičení a snažte se jej dodržet. Začněte 10 až 20 minutami denně tento týden. Když vše půjde dobře, navyšte na 20 až 30 minut příští týden. A tak dále.

Nevíte, jaká doba je dostatečná? Zeptejte se trenéra nebo se porozhlédněte na internetu. Dají se najít výborné cvičební plány pro začátečníky.

„Nejtěžší část při začínání se cvičením je nastolit si jasný plán,“ říká Stacey Lei.

Dobrou zprávou je, že vytvoření tohoto plánu není zas tak těžké, jak se zdá.


Následujte nás